A gdzie zapisuje wydatki na rzecz klienta?

Witajcie,

Pewnie zdarza się tak, że czasem wyślecie list w imieniu klienta. Koszt 5,90 PLN. Jeśli ZPO to już 8,50 PLN. Czasem też opłacisz pełnomocnictwo 17 PLN. Może zdarzyć się też kurier, taxi i kilka innych standardowych pozycji.

Jak rozwiązać kwestię refakturowania?

Ja to zrobiłem w ten sposób, że każdy taki wydatek wrzucam do zadania Outlooka i kwotę brutto wpisuję do pola „Infomracje Bilingowe”. W ten sposób na koniec miesiąca mam te drobne płatności zebrane w jednym miejscu. I mogę świadomie zdecydować które koszty pokryć z własnej kieszeni, a które mogę refakturować.

U mnie to była kwota rzędu 300 PLN miesięcznie. To było to co „odpuszczaliśmy” co miesiąc klientom. Po wprowadzeniu tej metody nigdy nie usłyszeliśmy od klienta słowa sprzeciwu.

Wniosek

Klient rozumiem, że musi zwrócić koszty opłat poniesionych przez Kancelarię, więc warto je dodać do zestawienia czynności do niego przesyłanego. Nigdy nikt nie zwrócił nam uwagi na te pozycje naszych timesheetów.

pozdrawiam

Mikołaj

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *